torstai 1. joulukuuta 2011

Kahdeksan marginaaliin merkittyä

Haastatin itseni Lyrähtäneen kynättären tunnustuksista... jonka himalainen haastoi... jonka haastoi Maijja...
Luin sitä varten febuun kirjoittamani muistiinpanon, 124 asiaa
listassa 'Jos nyt en mitään muuta, niin olen ainakin tehnyt näitä elämäni aikana'... Mikään ei tuntunut erityiseltä... kertomattomalta... vain tutulta minulta.

Mutta.

1. Puristin kiitollisuuttani Jörn Donnerin lämmintä, pehmeää kättä, ja hymyilin kauneimman hymyni.
2. Vaikka olin juuri pääsemäisilläni ihanan, ihailemani, kauan haaveilemani miehen vuoteeseen, vedin housut takaisin jalkaan.
3. Lauloin Veronan Areenalla pätkän "Va pensiero'sta".
4. Tommy Tabermann halasi ja suuteli minua lämpimästi poskelle kiittäen siitä, että toimme hänelle takaisin runon "Tämä on se kohta".
5. Poljin humalaista jalkaa ja ärhentelin tallinnalaisella poliisiasemalla - miehen tähden - mutta pääsin uhittelustani huolimatta pois. Toisinkin olisi voinut käydä.
6. Olen harrastanut villasukkaseksiä. Monesti.
7. Kaj Chydenius sanoi minulle Vanhan Jokelan pöydässä, että olen maailman kaunein nainen, ja niin älykäs, runoudesta keskustellessamme. Uskoin häntä.
8. Olen laulanut duettona Kotiviinin mikkeliläisessä karaokebaarissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti