perjantai 28. lokakuuta 2011

Järjestysnumeroni

Sain tänään tietää olevani ihminen numero 2922026588. Se tuntuu hyvältä. Ainutlaatuiselta, mutta silti minua on vaikea erottaa kaikkien 10-numeroisten lukujen joukosta. Ylpeästi olen nainen nro 2922026588. 

2 Minua on rakastettu täydestä sydämestä kaksi kertaa. Kertaa kaksi. Ja vielä kaksi kertaa.
9 Totuin koulussa yhdeksikköön. Silti se oli minulle vain. Jotain mitätöntä. Riittämätöntä. Minulle. Ja muille.
2 Haluaisin sanoa: "Vain kahta kiihkeästi halajan." Olisinpa niin kiitollinen.
2 Kaksi kullanruskeaa samettiverhoa odottaa oven suuhun asettumista. Takahuoneen oven.
0 Nolla aloittaa. Nolla pyörähtää ympäri. Nolla sulkee sisäänsä.
2 Toinen soutaa, toinen pitää perää. Keskellä selkää vaihdetaan päitä. Rantaan on onnellisesti matkaa.
6 La Luna. Kuu.Si!
58 Vaikka olisi ollut valinnanvapaus, olisin silti valinnut syntymävuodekseni tämän, 1958.
8 Raakkel saa odottaa kahdeksan vuotta, ennusti kummitätini jo vuosia sitten.

Se olen miä. Nro
2922026588.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti