torstai 26. tammikuuta 2012

Jos minä saisin valita

Jos minä saisin valita, jokainen saisi kokea rakkauden, edes kerran elämässään.
Jos minä saisin valita, ihmiset näkisivät ihmiset ympärillään vain ihmisinä.
Jos minä saisin valita, vain nöyrät taiteilijat menestyisivät.
Jos minä saisin valita, minulla olisi koti rannalla.
Jos minä saisin valita, lapseni ja ystäväni saisivat elää hyvää elämää.
Jos minä saisin valita, ruoka olisi niin halpaa, että kaikki voisivat paitsi syödä terveellisesti niin myös herkutella.
Jos minä saisin valita, kenenkään ei tarvitsisi elää sellaisissa olosuhteissa, että sairastuu narsismiin.
Jos minä saisin valita, minusta tulisi Mantelipuutalon Hengetär.
Jos minä saisin valita, köyhyysrajaa nostettaisiin eikä kukaan jäisi sen alapuolelle.
Jos minä saisin valita, paha saisi aina palkkansa ja huomaisi niin tapahtuvan.
Jos minä saisin valita, Kajaanin päättäjät viisastuisivat huomaamaan kulttuurin merkityksen ja tukisivat sen tekemistä kaikin voimin.
Jos minä saisin valita, televisiossa tehtäisiin ja näytettäisiin vain hyvää ohjelmaa eikä mainoksia olisi ollenkaan.
Jos minä saisin valita, olisin käsistäni lahjakkaampi kuin nyt.
Jos minä saisin valita, perustaisin Italiaan residenssin, jota voisin tarjota niille, jotka tarvitsevat omaa tilaa, aikaa ja levollisen maiseman - ja hyvää ruokaa nurkan takana sijaitsevissa trattorioissa.
Jos minä saisin valita, pitäisin elämänvarren enkeleilleni komiat kemmakat.
Jos minä saisin valita, monet löytäisivät kirjoittamisen maagisen voiman.
Jos minä saisin valita, ajattelunvoimasta tulisi valtauskonto.
Jos minä saisin valita, matkustaminen olisi halvempaa sekä lähelle että kauemmas.
Jos minä saisin valita, asuisimme hyväntahtoisuuden maailmassa.
Jos minä saisin valita, kaikilla olisi hyvät tavat.
Jos minä saisin valita, jokainen saisi valita ja toteuttaa itse omat innostuksensa ja intohimonsa.
Jos minä saisin valita, en haluaisi muuta valitsemisen vastuuta itselleni kuin vastuun itsestäni.

-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti