sunnuntai 1. tammikuuta 2012

Ilotulitukset käsissäni

kello on pyrähtänyt ympäri

tuli päivienmittainen hetki levätä
      ottaa etäisyyttä lähestymällä sisintä sisintään

olenko hartioista huonokuuloinen, kuten vaarini sanoi,
kun en tahdo kuulla...
- ainakin hartiat ovat pitäneet minua hereillä vuoden viimeiset päivät

mitä tulevalla vuodella on minulle sanottavaa,
mitä ystävällisiä neuvoja se haluaa minulle antaa

miksi se ei kerro, mitä oikeasti haluan,
mistä unelmoin,
mitä toivon ja halajan...

päättäminen on vaikea laji
on vaikea saattaa asioita, ajatuksia päätökseen, luopua, luovuttaa
on vaikea päättää, mihin pyrkiä, mistä pyrkiä pois
                   päättää päivistään
sillä siihen minulla on ikioma armollinen mahdollisuus, oikeus, ilo

otan käyttöön opeista vanhimman: kertaus on opintojen äiti
                                                                   se äiti, joka minulla vielä on

ovi ei avaudu, jos sitä jyskyttää väkisin
                            jos ovea ei näe
                            jos ei ole oven kohdalla
pitää löytää ikkuna, josta voi aavistaa omat halunsa

olen tässä

2 kommenttia:

  1. Tässä on kyllä kaikki tähän hetkeen, uudelleen ja uudelleen sukellettavissa. Karmaisevan tosi. Liimasin jääkaapin oveen päivieni sanaksi.

    VastaaPoista